reklama

Ako Petrík nevedel, čo je to škola...

V jednom meste bol dom, v ktorom bývala teta Zita. Bola to veľmi milá teta, ktorá sa stále smiala, vedela milión príbehov a mala veľmi rada deti. Pri svojom dome mala veľkú záhradu v ktorej pestovala zeleninu, mala tam aj ovocné stromy a celé leto kopec detí, ktoré jej tam robili neplechu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ale teta Zita vždy dobrácky hovorila, že to vtáčiky jejzničili úrodu a tak tam jedného krásneho dňa postavila strašiaka. Bol to takýobyčajný strašiak do maku. Ničím nebol výnimočný. Drevené ruky, starý otrhanýkabát niekoľko krát poplátaný, starý deravý klobúk a jednu deravú nohu... A takstrašiak do maku stál uprostred záhrady, sledoval smejúce hrajúce sa deti a bolspokojný. Ale jedného dňa deti do záhrady neprišli. A neprišli ani na druhý,ani na tretí deň. Strašiak tam stál a bol nešťastný. Deti bolo počuť každý deň,ale spoza plota.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Čim, čim, čimčara, čo si smutný, strašiačik?"spýtal sa ho jedného dňa vrabec Mišo.

"Volám sa Petrík, už by si si to mohol zapamätať,"vzdychol si ťažko strašiak do maku. "Chýbajú mi deti. Počujem ich zaplotom, ale nie sú tu v záhrade. Už sa im u tety Zity nepáči?"

"Čim, čim, čimčara, a ty nevieš, že deti teraz chodiado školy? U tety Zity sú iba cez prázdniny," poskakoval Mišo po deravomklobúku.

"A čo je to škola a čo sú prázdniny?" nechápavopokrútil slamou vypchatou hlavou Petrík.

"Čim, čim, čimčara, si ty ale hlúpy strašiak. V školesa deti učia samé užitočné veci a cez prázdniny oddychujú," zasmial savrabčiak a frnk - už ho nebolo. Odletel čvirikať kamsi inam. Vrabci nevydržiadlho na jednom mieste. Ale Petrík si opäť vzdychol, pretože Mišovi vôbecnerozumel.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Čo vzdycháš? Veď si taký veľký a vysoký astrašný," zapišťala mu pri nohe myška Agnesa.

"Keď ja neviem, čo je to škola," Petrík vzdychal avzdychal.

"Tak už s tým prestaň," zapišťala naňho Agnesaprísne. "Vieš čo? Ja ti prezradím, čo to škola je. Je to ten veľký dom zaplotom. Chodia tam všetky deti, čo poznám. A poznám ich veľmi veľa. Deti sa tamučia čítať, písať, počítať a veľa iných zaujímavých vecí. Napríklad aj to,prečo musí v záhrade stáť strašiak do maku."

"Ahá. Vidíš, to neviem ani ja. To by som mal asi tiežchodiť do školy?" zamyslel sa Petrík.

"A ako chceš ísť do školy, keď máš iba jednunohu?" zachichotala sa malá myška.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Tak to bude asi problém. A počuj, Agnesa, ty vieščítať?" bol zvedavý strašiak.

"Chi chi chi, ja som sa to naučila už dávno. Knihydoslova žeriem. Sú veľmi chutné a zaujímavé. Aj minule..."

"Čim, čim, čimčara. Aj ja mám knihy rád. Písmenká súvéééľmi zaujímavé. čim, čim," skočil do reči Agnese vrabec Mišo. Opäťposkakoval na Peťkovom deravom klobúku, až mu skoro spadol.

"Hav, Hav, no vy ste mi veru študenti. Namiesto toho,aby ste čítali ako sa patrí, tak vyjedáte stránky kníh," hneval sa psíkDobrík. "Nemal by si tých tárajov veľmi počúvať. Ale pravda je, že predeti je škola tá najužitočnejšia vec na svete."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Už viem, čo je to škola. Len škoda, že mám len jednunohu," Petrík sa akosi toho vzdychania dnes nevedel zbaviť.

"Vieš čo, kamarát? Keďže ma vždy schováš, keď fúkasilný vietor, alebo keď prší, naučím ťa čítať," navrhla Agnesa.

"A ja jej pomôžem, čimčara, čimčara," pridal sa ajMišo.

"Hav, hav, hav, no to bude zábava," zaštekalnakoniec Dobrík.

Andrea Čusová

Andrea Čusová

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

jedna z milionov zien Zoznam autorových rubrík:  RozprávkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu